Egészségügyi kommunikáció

Az egészségügyi kommunikáció kapcsán egy olyan érzékeny területre hívom fel az egészségügyi-, a kommunikációs szakma, valamint a társadalom figyelmét, amelyen apró odafigyeléssel, empátiával, és hatékony kommunikációval javítható lenne hazánkban a beteg-együttműködés. Meg kell teremteni tehát azt a lelki és fizikai környezetet, amelyben az empatikus és hatékony kommunikáció valósul meg az orvos, egészségügyi dolgozó; a beteg és a hozzátartozók között. A mindenki számára kielégítő megbeszélés fokozza a beteg biztonságérzetét, csökkenti aggodalmait, elősegíti a megértési, döntési folyamatot, ezáltal sikeresen támogatja az együttműködést és nem utolsó sorban az esetleges pereskedés megelőző tényezője is.

DSC_5693

Tanuljunk az előző esetekből, hogy hol sérült a kommunikáció! Törekedjünk a bizalom megtartására az egészségügyben dolgozó és a beteg oldalon egyaránt! Továbbá ne feledkezzünk meg arról, hogy minden ember más, minden eset más, tehát a személyre szabott kommunikációnak kell megvalósulnia! A sikeres kommunikáció tanítható és tanulható, amely az orvos-beteg kapcsolatokban is jó eredményt hozhat. Ezt a felvetést szolgálják az egészségügyi kommunikációban végzett tevékenységeim is.